Bröder!

Jag är lite dålig på att skriva här, men…

För några dagar sedan träffade jag Heimdull igen! Det var över ett år sedan sist och jag undrade om han skulle känna igen mig och sina föräldrar? Det gjorde han! 😀

Snäll och glad som han är så visar han tydligt att han är just det!
Fenrir kände snabbt igen honom oxå, och i vanlig ordning skulle han fostra honom, mer än de andra eftersom det var så länge sedan de sågs!
Heimdull fann sig snabbt i detta!
Det roliga i detta var att Skall var med oxå, och jag ville se hur de reagerade!
Skall är ju oxå som han är, en tönt! Hahaha
Sotis och kaxig, men bara om han får backup!
Först trodde jag att Skall skulle bli väldigt sotis, men det var inte alls så. Men han hakade gärna på Fenrir och ville visa sig större än sin storebror. Men så fort Fenrir var mer än en meter ifrån så var han inte så tuff!
Efter en stund visade sig däremot Heimdull dominant mot Skall, och Skall accepterade!
Det låter ju väldigt om dem alla när de håller på, men det är inte mycket mer än läten, inga hårda tag!
Men….Ice däremot!!!!! Sura tanten! Hon visade att hon inte ville att Heimdull kom för nära! Hon visar samma sak mot Hate, men mycket mer mot Heimdull, och det är väl för att han varit borta så länge!?
Hon va så sur att hon till slut sa ifrån till Skall oxå, och gjorde även ett misstag och fräste åt Fenrir!!!! hahaha
Hon va så sur att nafsade efter dem alla så fort de kom för nära!
Hon är liten mot dessa, men när hon blir sur så är det ingen som säger emot!

Det va lite synd bara att Hate inte kunde vara med. Men det går fler tåg!

Jag inbillade mig att det uppstod en sorts känsla av samhörighet mellan Heimdull och Skall även om de inte setts förr, men att de kanske av lukt eller något känner igen varandra!? Jag vet inte men det var intressant att se hur de var mot varandra!

Det är så härligt att se deras relation mot mig, för ryter jag lite om jag tycker de tar i lite för mycket, så slutade alla omedelbart!!!! Jag är fortfarande storpappa och respekten är enorm!
Så skönt med så väl fungerande hundar!!!!!!

Hur som helst så var det otroligt skönt för mig att få se lille Heimdull igen! Han var den första valpen att lämna mig, och det gjorde så enormt ont i mitt hjärta när lämnade oss!!!!!
Han var alltid glad och så mjuk! Hans ögon som jag liknade vid koögon för de var så snälla, sitter på min näthinna för alltid! Hans sätt att se på mig när han var liten var nästan överväldigande!
Att se honom nu som vuxen var såååååå skönt! Han är en underbar hund!!!!
Jag tror att Steve och Eva är glada över att ha honom!

Jag lägger in ett par bilder!

3 tankar på “Bröder!

  1. Åhh, tack. Va kul att se bråklåsarna, härliga djur. Våra har rävskabb nu pga att en räv besöker gården varje natt för att se om hundarna lämnat nåt ätbart ute eller om nån höna trillat av pinn.

    • Fy!!! Stackars hundar…och räv!
      Idag har jag Skall här, och Ice höglöper! Kul! Men, det funkar bra, han vet att han inte får så han gör inget och Fenrir är väldigt noga med att inte göra något han inte får för mig, så det är förvånansvärt lugnt!

  2. Hej! Ser att du inte skrivit i bloggen sedan februari men gör ett försök att få kontakt ändå. Du får gärna svara mig via mail sedan om du vill!

    Hittade till din blogg via en sökning på Google för en tid sedan och kan sitta i timmar och läsa inlägg efter inlägg om dina underbara hundar!

    Jag och min sambo har själva en 5-månaders Am. Wolfdog hane från Wenche i Årjäng. Vi har naturligtvis väldigt god kontakt med vår uppfödare men jag tycker alltid det är intressant att höra andra erfarenheter också! Du verkar ha full koll på detta med varghunden och jag önskar lite vardagliga tips! Om detta känns ok från fin sida, får du gärna skicka ett mail till mig så ska jag skriva vidare!

    Med vänlig hälsning,
    Emelie och vargen Lykke

Lämna en kommentar