:-D

Har ju glömt att skriva att jag träffade Rig nu igen!
Han kände igen mig och blev så tokglad och pussades så jag knappt fick luft! Han kunde inte heller låta bli att sin vana trogen bita i mitt skägg!

Men vilken utveckling!!!
Han är stor!
Att han växt har jag ju sett på hans blogg, men att se honom irl va något annat!  Var detta slutar vågar jag inte sia om alls!
Men vilken go hund!!!
Att han är go och innerligt snäll har jag sagt redan från början, han är den snällaste av dem alla, och med tanke på hur snälla alla är så är det svårt att säga så egentligen, men han är i en klass för sig!
Han är på något sätt så mild så han är svår att beskriva!
Men han är inte bara mild, han är även vild! Hahaha
Precis som han skall vara!

Det skall bli spännande att se honom runt 6 månaders ålder för då kan jag se hur han kommer bli!
Söt är han iaf!

Både Njord och Snotra är klara att flytta redan!
De som skall bli nya ägare till Njord krävs det inte lika mycket av som de som skall ta hand om Snotra!
Hon kräver mer nu i början för hon är betydligt livligare! Hon har ett helt annat driv i sig och det kommer ur hennes entusiasm! Hon har alltid varit tokglad, och ibland haft svårt att behärska sig!
Detta är väldigt positivt då hon har väldigt lätt att lära sig saker!
Men hon skall till ett hem där hon får uppmärksamhet! Det skall inte finnas jämnåriga hundar i familjen, helst ingen alls innan!
Hon är så fruktansvärt lik sin pappa på alla sätt och vis, så att hon blir en enormt bra hund vet jag redan nu!
Men hon är känslig så hon skall behandlas med en mjuk hand, det är det absolut viktigaste när det gäller henne! Det och mycket kärlek, då blir hon fantastisk!

Njord är en lugn och coll liten herre, och inte alls lika krävande! Han kommer bli en lugn och kelen myshund!
Han är smart, vilket alla iofs är, men han kommer inte göra saker i onödan! Lite bekväm kan man säga att han är!
Så där krävs inte lika mycket av de nya ägarna som det gör det gör hos Snotra!

Nu låter det lite som att Snotra skulle vara en svår hund! Nej nej och åter nej! INGEN av dessa är det minsta svåra, tvärtom så är de otroligt enkla!
Det handlar endast om sunt förnuft, konsekvens och en mjuk och kärleksfull hand!
Då får du en hund som är utöver det vanliga!!!

3 tankar på “:-D

  1. Mild och vild ja! Det vart en bra beskrivning 😉

    Ja han är precis som du beskrev honom då vi kom och kikade på honom första gången då dom var 7 veckor!
    Han är så positivt inställd till hela livet, det finns liksom inte i hans tillvaro att någon kan vara elak eller något kan vara tråkigt 🙂
    Han är så där innerligt jävla glad och nöjd med allt hela tiden…vilket såklart är härligt och får en att le hur många gånger som helst varje dag!

    Stor är han ja..hmm…börjar vi förstå..haha Han är ju bara en bebis på hela sitt sätt så vi har lite svårt att förstå det.
    Får se vart det slutar verkligen ja 🙂 Svårt att sia om….
    Var på hundutställning i helgen och träffade på en vuxen vit schäfer-hane och konstaterade att Rig inte var mycket mindre, han hade definitivt grövre benstomme och grövre huvud…
    Du är säker på att det inte är isbjörn blandat i också någonstans?? 😀 hehe

  2. Nu snackar vi hybrid! Hahaha! Ja vem vet, det kanske slank in en isbjörn någon gång på vägen? 😉
    När han är 6 månader kan jag mer säkert säga hur stor han blir!

  3. Du! Jag tänkte på en sak, man kan ju lägga upp en kolumn med länkar. Lägg upp länkar till de som har tagit en valp och har en blogg om den! 🙂

Lämna en kommentar