Vi lever….

…och mår bra! 😀

Jag har inte haft tid att skriva här på länge av flera skäl, men bara positiva!
Först händer inget och plötsligt allt på en gång!

Jag skall försöka komprimera vad som hänt i min flock det senaste!
Menja har ju som jag sagt tidigare förändrat allas vår tillvaro, och det fortsätter hon att göra!
Fenrir har blivit än större ledare och jag låter honom dela ledarskapet med mig, och det gör han ypperligt! Det råder dock aldrig tvivel om vem som har sista ordet! Han är helt enkelt fantastisk!
Ice är som hon är, och hon är ibland på tok för snäll mot Menja! Men…hon är trygg i sin roll och vet att hon när hon vill kan sätta henne på plats med minsta tecken.
Menja är enormt präglad på mig och så fäst vid mig att det är otroligt. Hon verkar ibland tro att hon är en människa för hon gör saker som jag gör, inte som en hund gör, men samtidigt så är hon den som uppvisar mest vargegenskaper!
Samtidigt så är hon otroligt enkel att hantera, och det finns inte i hennes värld att göra något som jag misstycker!

Nyligen hade vi en liten återförening med Fenja och Grim.
Grim träffar vi ofta, men det var första gången Fenja var med och alla träffades!
Grim är som han alltid varit, en mjukis, och Menja kör med honom som hon vill! Hon är dock mycket diplomatisk så efter ett tag så låter hon Grim få tro att han är över henne! Så töntigt att se när hon faller som om han välter henne, fast han inte ens är när henne, men….han blir nöjd!
Han har inte en chans att springa ifatt henne så hon ”joggar” när hon låter det ske!
Hennes speed är otrolig och ingen hund har en susning av en chans att springa ifatt henne, hon springer som en gepard och så smidigt så det är fantastiskt att se henne!
Hon är lika tunn, och det är väl inte så konstigt med tanke på att hon konstant springer som ett jehu när vi är ute! Hon blir aldrig trött!
men nu när Fenja kom så fick hon finna sig i att vara lägst i rang, och Grim hade nu Menja på sin sida, så stackars Fenja hade det tufft, men hon är tuff samtidigt som hon älskade att återse sin familj, och de att se henne så var det självklart enbart positivt för alla!
Och Menja som är så känslig grät hjärtskärande när Fenja gick in i bilen och åkte iväg! Lilla hjärtat!

Det var oxå intressant att se hur de precis som vargen samarbetade, Menja och Grim.

Det var så härligt att få se Fenja igen, och hon är så otroligt vacker!
Deras ansikten är så lika varandras även om Grim nu börjar bli lite maffigare!

Jag lägger in lite bilder från träffen och skall försöka kladda ner lite här snart igen!

10600560_10152417780471538_3399207399383830426_n DSC_1882 DSC_1884 DSC_1889 DSC_1902 DSC_1922 DSC_1955 DSC_1961 DSC_1997

7 tankar på “Vi lever….

  1. Jättetrevligt att se dina inlägg igen, trodde ett tag du skaffat fruntimmer och varit för upptagen! *ler*
    Låter bra att du är redo för uppdateringar till dina trogna läsare..

    • Det kanske är så…att jag hittat ett…”fruntimmer”! 😉
      Men den största orsaken är att jag startar ett eget företag, och såklart så ägnar jag mycket tid med flocken, så det blir inte tid över att tänka ihop något vettigt att skriva här! 🙂

  2. Hej!

    Jag är en hundägare som skulle vilja skaffa mig en svensk varghybrid, då jag känner att min hund kan känna sig lite ensam ofta. Men jag skulle vilja ha en då den är valp så den lär känna både mig, hunden och min familj.

    Hunden här hemma funkar jättebra med andra hundar. Busfrö som leker hela tiden.

    Min fråga är: kan det bli ett problematik mellan dem då rasen har ändå lite varg i sig? De måste även uppfostras på ett speciellt sätt, efter vad jag har läst och hört genom olika källor? Vart skulle man kunna skaffa sådana hundar?

    Skriv gärna till min mail, tack
    Hej så länge! 😀
    Mvh
    Alexander

Lämna en kommentar