Lite otippat så skriver jag om Menja! :D

Ja, jag kan sitta och skriva metervis, men….
Men ibland gör hon saker som får mig att skratta extra mycket och inse hur underbar hon är!
Idag när vi var ute så hittade hon plast som förmodligen varit runt en smörgås lr liknande! Hon visade det för mig och la bak öronen. När jag sa nej, så försökte hon visa hur gärna hon ville ha det och öronen slickades totalt bakåt och hon slingrade sig runt mina ben, men jag fortsatte att säga nej, och hon släppte!
Jag berömde henne och då blev hon sådär löjligt stolt och glad och trippade iväg!
Efter att vi gått en bit så kommer hon till mig och söker ögonkontakt (jag kan inte låta bli att skratta när jag skriver ens) och lägger öronen igen och får en bedjande blick! Hon travar på ca en meter ifrån mig och jag fattar först inte vad hon vill, men så visar hon extra tydligt vad det är, och då ser jag att hon har ett blad i munnen! hahahahaha
Seriöst, hon kommer springande till mig och frågar om hon får ha detta blad!!!! Jag blir så full i skratt och säger till henna att det går bra, och hon blir så nöjd och glad att hon överdrivet länge springer med det i munnen!
Men förstå vad hon gör! Hon kommer och frågar mig om det är ok!!!! Hur jävla underbar och söt kan man vara?????
Lilla snuttan, jag blir rörd när jag tänker på hur fantastisk hon är min lilla Menja!

DSC_1302 DSC_1261 DSC_1242 DSC_1246 DSC_1256 DSC_1282

24 tankar på “Lite otippat så skriver jag om Menja! :D

    • Han har det bra och särskilt då han nu kan träffa Menja och leka! Men han har inte mycket att komma med mot henne, hon är snabbare och smidigare och visar tydligt att hon vill bestämma, men väldigt mjukt så de trivs perfekt och det är som om de aldrig skiljts åt.

      • Skönt att höra!! Misstänkte att du skulle tycka han var lite FÖR rund men valpar springer snabbt av sig som tur är. Det som hade börjat imponera på mig var hur snabbt hans fina päls hade kommit! Man såg det särskilt om det var en riktigt blåsig dag hurdan pälsen en dag skulle bli på hela honom. Vackre fine Grim!! Jättekul att de blivit sådana bra kompisar!

  1. Fantastiskt! 😀 Sicken hund du har!

    Förlåt att jag inte hört av mig mer, vi tycker fortfarande det vore jätte kul att låta vovvarna träffas! Det har verkligen varit fullt upp med så mycket grejer och när man väl får en ledig helg över har vi prioriterat att bara ta det lugnt och tillbringat mycket tid i skogen med vargen 😉

    Nu är det sån otur att Lykke är ”skadad”… Han lyckades i torsdags på något sätt fastna i ett trasigt stängsel och slet upp ett djupt sår under ögat som behövde sys. Höjden av otur verkligen! Det var på vår vanliga prommis mitt i stan… Han gick bara och sniffade bredvid 😦 Så nu behöver detta naturligtvis läka ordentligt innan han får busa runt igen 🙂

    • Tråkigt att höra! Hoppes det bara är ett sår som skall läka och att det inte blir några men!
      Ja, hon behöver träffa lite andra hundar för Ice och Fenrir spyr snart på henne! Hahahaha
      Hon har en sådan energi och är en illbatting som tror hon kan göra som hon vill, och de är på tok för snälla mot henne!
      Tur att hennes bror bor nära nu!
      Om ni vill så är ni välkomna!

      • Förhoppningsvis blir det inga andra men. Det var otäckt nära ögat men det gick fint. Så typiskt att det behövde sys. Jag kan inte påstå att han är förtjust i sin tratt..! 😉 Nåja.

        Lykke behöver någon att busa med som talar samla språk 😛 Hans bästis är en gammal schäfer-kärring som bara skäller ut honom om han kommer för nära 😉

      • Fenrir vill han nog inte träffa för han är så petig, och ibland överdriver han för jag tror han njuter lite av sin dominans! Hahaha
        Ice vill bara leka på sina vilkor och inte med främmande män! hehe
        Men Menja, hon tar alla chanser hon får att busa och helst ta befälet!
        Och jag vet att både Ice och Fenrir är så glada om de slipper henne en stund!
        Hahahaha

      • Låter som en bra idé då Lykke börjar bli man och gärna utmanar ödet ibland om andra hanar är för dominanta 😛 Nen innerst inne är han en tönt och han kommer aldrig ”växa upp” utan BUS är det BÄSTA som finns! Haha!

      • Hahaha, töntar är de allihop!!!! En del mer än andra!
        Mina är otroligt schysta i sitauationer där de möter andra hundar, men det är en väldigt skrämmande händelse för de flesta då de inte är direkt timida i sitt sätt!
        Det är som tre stridsvagnar kommer rusande rakt på som inte ens stannar!
        Menjas kompis här är en pittbull som är lite äldre och som alltid med dem, fulla av energi!
        Han är dock livrädd för Ice och Fenrir då Fenrir nyper honom lite varje gång han kommer för nära!
        En dag kom han ut och när mina såg honom så slet de sig (det var inte jag som höll dem) och rusade fram! Han försökte springa hem men de hann upp honom vid porten och han försökte komma undan så mycket att han typ satt fint mot väggen med alla mina en cm från honom!
        Skräck!!!!!!
        De gjorde inget mer än grymtade lite och buffade, men själva upplevelsen var tuff för den andra hunden!
        Samma sak blev det när Grim kom tbx! Och han är ju ändå deras valp! Och där gick de betydligt tuffare till just därför!
        Så många hundar skiter på sig av skräck om mina kommer fram så!
        Så, att börja med Menja är nog en bra ide tills åtminstone jag sett hur han är! 😉

      • Jag tror aldrig jag frågat hur stor han är…lr liten!? 😉
        Vet du hur mankhöjden är och vikten?
        Kul att veta om han är som Menja lr Skall! Hehe

      • Haha ja jag kan förstå skräcken för den andra hunden! 😉 Men dina hundar verkar ju vara hur snälla som helst! Det är iofs Lykke med men jag får ändå passa honom i vissa situationer.

        Åh det var längesen sen jag mätte honom nu. Ska försöka göra det snarast! Vägde gjorde vi nyligen dock (då vi var hos veterinären) och han ligger runt 40 kg. Han äter väldigt dåligt med mat. Vi erbjuder honom mycket olika goda saker, men han ratar det mesta :/ ibland känner jag mig uppgiven kring detta. Vom gillar han men han äter ändå inte så mycket av det, trots att vi erbjuder honom så mycket han vill ha i princip. (Vi kör mestadels färsk foder från VoH).

        Han har dock aptit på allt som inte är hans… Katternas mat är mums och han vill gärna smaka av vårt 😉 så nåt fel på’n tror jag inte det är 😛 Men vi vill gärna att han ska bygga lite mer muskler.

        Vad väger dina hanar? (Fenrir och valparna?)

      • Fenrir är nog minst och väger ca 45kg, men han är stenhård i hela kroppen så det finns inte något fett alls!
        Störst tror jag skall är!? Han och Garm tror jag är störst och Skall ligger runt 60kg! De andra legger typ på 50-55 tror jag!
        Men Menja är en tunnis! Hon är som en ballerina! Spänstig så det finns inte dess like!
        När hon springer lite halvfart så är hennes huvud stilla och bara benen rör sig så det ser ut som hon flyter fram! Hon kommer bli enormt snabb när hon blir stor! Hon hänger nästan med Fenrir redan, och han är som sagt en atlet!

      • Ps. Alla vi möter tycker han är VÄLDIGT stor 😛 men man blir ju ”hemmablind” så jag vet faktiskt inte. Hahaha!

      • Det säger de om mina oxå Och jag tycker inte de är så stora alls! Ok, Skall e lite stor, men inte så jag tycker att han e jättestor! Han e ju en bäbis i mina ögon! Hahahaha
        Ice väger 40 kg normalt, men jag tror nog att hon ligger närmare 45 nu!

    • Ja, men hon är lite mer! Fenrir är den som va mycket så innan, sedan Skall när han blev äldre så var han oxå löjligt övertydlig, men Menja, hon gör det på ett annat sätt! Inte som fjäsk utan det bara skall vara så!
      Hon är så direkt och självklar i allt så det sker av bara farten allt hon gör!
      Det är underbart att se henne!

      • Hade en gång en hund som jag inte skulle ha. Var hos min svåger och lagade bilen, dom hade valpar, Bearded Collie. Inte nån favorit men när jag tog paus så pratade jag med hundarna förståss. En kom alltid fram och vi fick så bra kontakt. Jag fick honom i julklapp för han hade överbett. Vi hade en fantastisk kontakt i över 13 år, går inte att förklara men vi var ett..

      • Som jag och White! Går inte riktigt att förklara! Ice och jag har inte riktigt den kontakten, men det har Fenrir och jag! Men det är lite annorlunda när man har fler hundar!
        Men jag tror att Menja blir nog lite speciell hon oxå i och med att jag fött upp henne!

      • Schäfern jag hade var det lika med men det var bara de två som allt var perfekt med. Kanske jag träffar en liknande nån gång. Kruth är en härlig hund men han är mer ”hund”! Du förstår säkert vad jag menar.

      • Japp!
        Om man skall uttrycka sig så, då är Fenrir och White de som är minst hund, men ändå på helt olika sätt!!!
        White va mer cool och Fenrir är så överdrivet tydlig ibland för att han vill så mycket!!! Hans IQ om man uttrycker det så är överlägsen normala hundar!

      • Visst är det roligt att iakttaga vovvarna när dom försöker lösa något problem, en donar länge medans den andre fixar det på direkten. Kruth försöker alltid lura Fonzy att han vill gå ut efter maten. När man öppnar dörren kastar sig Fonzy ut först för att inte missa något, då vänder Kruth och går in för att titta om det finns någon mat kvar i Fonzys skål.

      • Hahaha, ja så gör Fenrir med Menja oxå! Hon är så lätt att få dit han vill så han bara går och hämtar lite mat och går iväg med det och skall ha picnic så kommer hon som en raket, och då kan han sedan ta vad han ville från henne lr bara ta hennes plats!

      • Vill bara som hastigast önska dig och dina lurviga vänner en God Jul och ett Gott Nytt År. Jag jobbar intensivt hela veckan så jag firar julen mest på jobbet.

Lämna en kommentar