Grim!

Helt plötsligt fick jag ett mail och lille Grim måste hitta ett nytt hem!
Denne lille myspelle som är så mjuk i sinnet är mig så nära så jag blev först förfärad, men helt otippat så hittade jag ett nytt hem till honom direkt, och dessutom i Gbg hos en av mina vänner, en som jag har förtroende för men tidigare inte haft möjligheten att skaffa hund!
Så på ett par dagar så löste sig allt och idag hämtade vi honom och han är nu i sitt nya hem. Allt går bra och han är underbar fick jag höra!

När jag hämtade honom så såg jag på håll honom och gjorde ett läte de alla känner igen och han tittade på mig utan att känna igen mig, men han kom fram och luktade och direkt insåg han att det var storpappa och blev tokglad!!!!! Så underbar känsla när en hund känner så starkt för en!
Varje gång undrar jag, skall de känna igen mig, men…..det slår aldrig fel, de glömmer aldrig mig!
Han har blivit väldigt stor och kraftig med en vacker tjock päls!
När vi åkte hem så talade han om för mig gång på gång att jag varit dum som lämnat honom så länge, och han satt med sin kind mot min så mycket han kunde och beklagade sig lite! Han ville helst sitta i mitt knä men…..
Vi stannade på en rastplats och han va återigen tokglad att se mig igen och så orolig att jag skulle gå ifrån honom.
Efter det stoppet så var han lugn hela vägen hem.
Men här hemma väntade flocken!!!!!
När jag tog ut dem så skrämde de skiten ur lille mesen! Hahahaha
Så det tog ett bra tag innan han vågade röra sig fritt för Fenrir är såååååå farlig! 😉
Men, Menja är fantstisk och försökte på ett så milt sätt man kan tänka sig att få igång honom och till slut lyckades hon!!!
Men när han väl vågade leka med henne så visade hon direkt vem av dem som bestämmer!
Hon smal som en gepard och han en klump, så hon springer som om hon hade stålfjädrar i kroppen, och hela hon utstrålar spänst! Så, han lekte med henne men fick ju snabbt visa att han accepterade hennes dominans, men då gick det så bra och han vågade tom. springe efter Fenrir!
Sedan var det dags för nästa hemska sak, att skiljas från mig igen, men nu tror jag att det kändes lite ok iaf för han var nog ganska trött.
När vi skiljdes åt så hade jag Menja lös för jag ville se om hon lydde mig i detta läget, och trots att Grim grinade och ropade på mig, så lydde hon mig och höll sig till mig, även om hon såååå gärna ville springa till honom, så jag är otroligt nöjd med henne och jag trodde faktiskt inte att jag skulle klara att hålla henne ifrån det, så det var otroligt kul att hon inte vek från mig en enda gång!

Well, en historia som kunde sluta tråkigt och bli utdragen blev snabb och till det bästa man kan tänka sig!
Slutet gott, allting gott!

DSC_0956 DSC_0958

10 tankar på “Grim!

  1. Jag kan bara hålla med, även om han är otrooligt saknad här hemma… Kommer nog aldrig att hitta en finare hund igen. Jag önskar Grim och hans nya ägare all lycka i framtiden.
    (Tack för all hjälp Tommy som t o m kom och hämtade Grim.)
    Som sagt, ur Grims perspektiv var det här den alla bästa lösningen – men jag saknar honom massor, han nästlar in sig i mina drömmar också…

  2. Tror Grim har satt spår i allas hjärtan. Endera är han en enastående hund eller så har du en övertygande svada! *S*
    Jag är glad att det inte berodde på att nån tröttnat eller så. Tur jag inte hälsade på, gillar honom fortfarande lika mycket. OCH KOM IHÅG ATT TA MED KAMERAN!!! Jag vill också se dom…….

    • Grim är en enastående hund, men han skall vara där detta kommer till sin rättvisa! Han är egentligen den hund jag skulle behålla efter de premisser jag satt upp, men så kom ju lilla Menja och stal mig! hahahaha

Lämna en kommentar