60cm!

Jag satt här och pratade med en kompis som berättade om en av hennes vänner som oxå har en valp, och hur stor den var! Hon skrattade åt henne och förklarade hur liten den var om man jämförde med Menja!
Jag ser ju inte henne så eftersom jag har Ice och Fenrir, och med dem så är hon ff en speta!
Men så såg jag när vi pratade om det att hon var ju högre än mitt soffbord i manken, och det är 55 cm högt, så hon var ju då 60 cm!
Det är ju ganska mycket på en valp som endast är 4½ månad!
Och ställer man henne jämte en Golden lr en labbe så ser man ju att hon är faktiskt stor! Men som sagt, bredvid Fenrir så är hon pytte! Och Fenrir är ju inte så stor! Eller, det är kanske jag som tycker så bara, jag tycker alla mina hundar är små! White tyckte jag va så liten bara för att han var ju vit och ett så näpet ansikte, men bredvid en Schäfer så såg man skillnaden!

Hur som helst, Menja är en stor liten tös då! Hahahaha
Hon fortsätter att vara lika enkel och hon förstår allt så snabbt så….inga större förändringar!
Hon har sina knasideer och detta när vi skall sova har blivit en riktig cirkus!!!! Hon är inte klok med det, men det är så kul! Hahahaha
Lägger in ett par bilder! Var och en av dessa är lite roliga på sitt sätt, ni ser nog varför!

DSC_0985 DSC_1004 DSC_1010 DSC_1014

12 tankar på “60cm!

    • Jag har aldrig försökt på allvar att mäta mina för de bara hukar sig när man gör något sådant! Undrar va fan jag sysslar med! hahaha
      Så bordet va ju en bra måttstock! Hon är ca, 5 cm högre så….
      Hade varit kul om alla kunde träffas när de va runt halvåret!

      • Jag brukar inte heller mäta eftersom de gamla är blandisar så har man inget att gå efter ändå. Jo, det hade varit kul med en syskonträff men jag lovar inget ännu. Är en körig månad, december, och vädret är också en faktor även om det som oroar mig mest just nu är vår ekonomi. Så vi får höras mer igen om det lite längre fram.

      • Så kan det vara, hade min i slutet av 60-talet till -80. Sen ville jag inte ha någon ny för jag tyckte rasen spårade ur.

      • Jag skaffade min i början av -80 talet, och han härstammade från de bästa tyska linjerna, så han hade helt rak rygg! Vacker och inte alls som dagens Schäfrar mentalt! Fast just den mentala biten beror nog mycket på att man avlar för mycket på utseende nu och inte hur de är!
        Men efter honom så skaffade jag White, och sedan fanns det ingen annan ras jag kunde tänka mig!

      • Min härstammade också från Tysklands bättre stam, nu minns jag banne mig inte hur den stavades, Elbaschtal eller nåt. på den tiden fick man träna för att få en sluttande rygglinje, nu föds dom så. Nervvrak som släpar det allra heligaste i marken (nästan). Verkar som många fått upp ögonen på exteriören i alla fall. Återstår att utesluta hundar med dåligt psyke i aveln. Men som vanligt är det väl slantarna som bestämmer.

Lämna en kommentar