Skall och Hate fyller år….och Menja har blivit lite vuxen! :)

Idag fyller de stora klumparna 3 år! Och jag har träffat Skall lite den senaste tiden och han har blivit stor, och då menar jag vuxenstor! Han har ändrats mycket utseendemässigt, fått större huvud och mer päls och blivit kraftigare! Han hamnar i ett litet dilemma nu när han kommer till oss, för samtidigt som han måste visa sig liten för Fenrir, så måste han visa sig stor för Menja!
Menja är lite rädd för Skall och kissar ner sig när hon hälsar på honom! Hahaha
Men samtidigt så är hon lite tuff, och Pappa Fenrir finns ju nära!
Den senaste gången de träffades så var hon betydligt tuffare och Skall fick svårare att hävda sig!

Jag träffade Hate för ett tag sedan och även han har förändrats och har mer Fenrirs typ av huvud! Men även Skall har fått lite av det…eller mycket! Well, det är en enorm skillnad på hans ansikte bara på ett halvår!

Så….idag fyller de år….GRATTIS!!!! 🙂

Menja har blivit lite vuxen och det skedde över en dag! Plötsligt så sov hon inte en hel natt i min säng, och på morgonen va det inte brått ut alls, så hon väntade så vi alla gick ut samtidigt! Tidigare så har jag tagit en snabbis med henne bara så hon fått kissa och bajsa och sedan gått med de andra!
Men som ett trollslag så ändrades detta!
Fortfarande så är det det bästa som finns när det är läggdags och hon springer före mig till sängen och ställer sig och vill upp, för mesen kan inte hoppa upp själv än! hahahaha
Men hon ligger där och myser/bråkar i en kvart, sedan går hon ner! Sedan kommer hon gärna upp på morgonen igen!

Hon är otroligt enkel fortfarande och så lyhörd! Ropar jag på någon hund så kommer hon först! Ryter jag lite åt någon av de vuxna så kommer hon förtvivlad och hoppar på mig för att försäkra sig att det inte gäller henne! Söt!
Hon går lös och är endast kopplad när vi korsar vägar, och hon tycker fortfarande att det är kul när jag kallr på ehhen för att koppla henne! Hahaha
Jag är lite impad över hur bra inkallningen går oxå! Hon lekte med en av sina favoriter, en 14 år gammal hund, när jag ropade på henne! Hon var väl en 20-30 meter bort, men när jag ropade så kom hon springande så fort hon kunde!!!! Sedan gick vi utan att hon ens tittar eller försöker springa dit igen!
Hennes kanske bästa kompis är en Pittbull, även om han är dubbelt så gammal och starkare så är det med honom hon verkligen kan leka av sig, men när jag går så kommer hon direkt!
Så det gäller nu att bibehålla detta när hennes svårare perioder kommer!

Jag tittade på henne idag när hon låg på rygg bredvid mig och mystuggade att hon var en kopia på White i ansiktet från den vinkeln! Helt otroligt lik!!! Kul för hans ansikte var otroligt vacker, och tro det eller ej, men Fenrirs mamma hade exakt likadant ansikte som White, och det var därför jag från början ville ha en valp från henne!
Så vi får väl se vad det blir!

Lägger in ett par bilder! Kassa på de där Skall är med för min mobil ville inte samarbeta! Sedan är det en bild när jag borstar tänderna! Alltid med lilla Menja mellan benen! hahaha

DSC_0895 DSC_0914 DSC_0919 DSC_0920

 

18 tankar på “Skall och Hate fyller år….och Menja har blivit lite vuxen! :)

    • Toppbilden är på White i snön, och de svartvita små är oxå White.
      Bilden du tänker på är när han väntar på sina kompisar….fåren! 😀

      • Mycket!!!! Så synd att jag aldrig tog valpar på honom, men….ingen ide att gråta över spilld mjölk.
        Har ju några andra som ”duger”! Hahaha

      • Kan så vara men gammal kärlek rostar aldrig. 🙂 Du har ju minnena kvar i alla fall!

      • Svårt att fatta att det är mer än 6 år sedan. Mycket bleknar men mycket finns kvar! Men han öppnade en ny värld för mig och lärde mig att se på hundar på ett helt nytt sätt! Det jag idag kan och förstår kan jag tacka honom för, och detta präglar de jag har nu!
        Så på så sätt finns det något kvar av honom i dem.

      • Man lär så länge man lever, om man är förnuftig vill säga. Att tro man kan allt kan bli en överraskning så småningom. Så vi har alla nåt att lära från varandra.
        Är väl därför du lyckats så bra med sista gänget. *S*

      • Vi pratade om detta, och jag sa att jag lär mig hela tiden av Ice och Fenrir, men nu har jag kommit till en nivå då jag kan mycket, och då blir det mer avslappnat. Allt blir mer naturligt och man får lättare att ta åt sig av nya saker.
        När det gäller hundar så kan man väl aldrig bli fullärd eftersom man inte är en hund.
        Ett annat av mina intressen tyckte en vän till mig att jag kan ju allt om detta, och hon ville att jag skulle ha föreläsning i hennes skola, men jag sa att kan jag 1% av detta så är jag glad! När jag kan 10% så skall jag ha föreläsning sa jag. 😀
        Så, som du säger, man blir aldrig fullärd!

      • Hahaha, jag gillar att pilla med blommor, men någon expert är jag inte på det! 😀
        Svaret är ww2!

      • Skulle jag aldrig kommat gissa, för mig är du så långt från krig man kan komma.
        Vet många som är intresserad av det med jag har aldrig varit intresserad trots att jag varit yrkesmilitär.

      • Hehe, ja jag är full av överraskningar! 😉
        Men war junkie……:D Well, jag älskade vapen som liten och fastnade för den tyska krigsmaskinen redan i tidiga tonåren, och på den vägen är det.

      • Njaa, själv är jag nog mer intresserad av medeltida bostäder. har du läst Andra världskriget av Antony Beevor?? Ska vara bra säger dom som gillar sånt..

      • Hahaha! Skall jag vara ärlig så vet jag inte om jag läst den ännu! Jag har massor med böcker om kriget och då främst det som berör Tyskland, och jag har inte läst hälften av dem än!!!! Så, jag kanske inte läst den än! 😉 Vet att det är någon av hans jag inte läst än som inte hamnade så högt på prio-listan! 😉

Lämna en kommentar