Tålamod=NOLL!

Allt genast va slagordet för anarkister vid en demonstration på 70-talet…och hos mina valpar!
Är vattnet slut så skriker de som bara den! Om de plötsligt vaknar och ser mig så skriker de för att jag skall gå in till dem! De somnar om direkt om jag gör det, jag skall bara vara där!
När de vill gå ut så skriker de direkt! Ser de någon av sina föräldrar gå förbi så skall de gå in direkt!
Skitungar!Hahahaha
Men man hör på dem vad det handlar om! Fenja gillar att gräva i vattnet, så det är ofta tomt så det får man kolla ofta! Men plätsligt efter det att hon haft ut allt vatten så skall hon dricka och då finns inget och då skriker hon som om hon va på väg att dö!
Men när de bara vill ha sällskap när de knappt orkar hålla sig vakna är ett annat ljud och de orkar inte skrika mer än en minut max!
Så, man lär sig! 😉

Häromdagen va det fullt med folk med dem! Förutom det vanliga att grannar stannar, så kom tre poliser och hälsade på dem!
Jag var ute med alla fem, så när jag gick och pratade med polisen som var nästan 100 meter bort så sa jag åt Ice och Fenrir att stanna, och de låg där som 2 sfinxar! Polisen jag pratade med såg dem och frågade om de fick hälsa på valparna!
Fenrir skällde såklart ut dem för att de gjorde fel, så jag sa till dem att där har ni den verkliga polisen! Hahahaha
Senare kom Skalls föräldrar med 2 till och 2 grannar kom ut! Då var vi 7 personer som kladdade med dem!
De är så trygga och säkra så det var precis som att de kände dem alla och det va fullt ös…utom på Fenja som sov! Först i ens famn, på rygg! Sedan langade hon henne vidare, och hon fortsatte att sova, och så vidare till nästa och nästa…och hon sov som en stock hela tiden! Hon är makalöst lugn och trygg!

Idag vaknade jag av ett otroligt regn och åska! Men de små vaknade bara lite och somnade om efter att jag bytt ett par tidningar!
Men jag tog ut dem senare då de slutat regna nästan helt, men det va dyblött ute så de så ut som dränkta råttor ganska snart! Men vilken energi!!!!!
Jag är glad för de sprang och lekte som tokiga i en timme, och nu kan inget väcka dem alls!!!! hahaha

Har helt glömt att föra över bilder från mobilen så jag lägger in några därifrån! De är från en dryg vecka tbx en del av dem!

DSC_0697 DSC_0724 DSC_0736 DSC_0746 DSC_0750 DSC_0764 DSC_0765 DSC_0776 DSC_0777 DSC_0789 DSC_0791 DSC_0792 DSC_0794 DSC_0795 DSC_0797 DSC_0799

Lämna en kommentar